previous arrow
next arrow

Onderwijs

Onderwijs betekent voor ons twee dingen. Enerzijds zorgen we voor de verbinding tussen het ROC en ondernemers zodat werknemers gegarandeerd zijn van doorgroeimogelijkheden. Anderzijds hebben we de kennis en expertise in huis om in het voortraject te zorgen voor vakinhoudelijk materiaal dat antwoord geeft op vragen als: Welke diploma`s en certificaten zijn er nodig voor deze (nieuwe) baan? Welk taalniveau past hierbij? Hoe ziet de bedrijfscommunicatie en veiligheidsvoorschiften eruit? En past dat bij de vaardigheden van werknemers?  Hoe zorgen we voor een veilige werkomgeving? Door hier antwoord op te geven ontzorgen we werkgevers en gemeenten bij de uitvoering, leveren maatwerk en spelen in op de huidige trends.

Stichting Werkvloer begon zijn werkzaamheden allereerst in de schoonmaakbranche. Daar zagen we tijdens ons werk verschillende trends voorbij komen. Zo kwam er veel dagschoonmaak waardoor er meer klantcontact nodig was. De gebruikers-/bewonerstevredenheid werd belangrijker dan technische kwaliteit. En er moest flexibel worden ingesprongen op vragen van klanten zonder dat de kwaliteit eronder zou leiden. Er werd namelijk steeds meer resultaatgericht schoongemaakt en de eisen werden hoger. En dat zorgde dat ons lesmateriaal zich steeds weer aanpaste aan de nieuwste ontwikkelingen. Zo oefenden we uitgebreider met gespreksvaardigheid en klantvriendelijkheid bijvoorbeeld en hielpen we bij het aanleren van meer aanpassingsvermogen tijdens het werk.

Daarvan hebben we zoveel geleerd dat we inmiddels over dermate didactische en pedagogische kennis beschikken dat we ook in andere branches snel en effectief kwaliteit weten te leveren. We werken in de retail, de logistiek, de transport, de zorg en meer. Al ons materiaal voldoet aan de kwalificatiedossiers, functieprofielen en exameneisen, zodat de opleidingen ook echt vallen onder de juiste subsidies van praktijkleren en de doorstroom naar een MBO2-opleiding of hoger vloeiend gaat. We stemmen hierin ook altijd af met de lokale ROC waar we warme banden mee onderhouden.

stichting werkvloer

De docenten waarmee we werken zijn altijd innovatief, bekend met de werkvloer en in staat op flexibele tijden en werklocaties een effectieve training te verzorgen. Ze durven out-of-the-box te denken en brengen taal echt naar de vloer. Ze helpen ploegleiders andersom in hun communicatie als daar behoefte naar is, zodat elke taak indirect helpt bij het verbeteren van de basisvaardigheden.

Stichting Werkvloer realiseert zich dat bovengenoemde trends, de lopende trends zijn. De technologische ontwikkelingen gaan zo snel, dat niemand weet hoe de wereld er in 50 jaar uitziet. De kunst is om ook het onverwachte te verwachten en mee te gaan in alle mogelijke ontwikkelingen en veranderingen, klein of groot. En dat is precies waarin Stichting Werkvloer excelleert.

We proberen ons ook nu al actief in te zetten om leertrajecten te ontwikkelen die mensen uit verdwijnende beroepen helpt naar werk met een meer duurzaam karakter. Zo proberen we ook op de wensen van de SER en Human Capitol voor onze samenleving in te spelen en ons doel te halen: “Iedereen, ongeacht cultuur of achtergrond op de Nederlandse werkvloer een kans bieden om zich te ontwikkelen.”